Recenzje Google mogą pomóc firmie z oczywistych powodów. Są bardzo widoczne w wynikach wyszukiwania Map Google, a osoby wyszukujące zwracają uwagę na recenzje (i czasami w nie wierzą). Duży problem jest równie oczywisty. Google wykonuje dużą pracę kontrolując recenzje, powodując różnego rodzaju chaos. Każdy chciałby więcej i lepszych recenzji niż konkurenci. Ale osiągnięcie tego będzie trudniejsze.
Dlaczego opinie w Google to podstawa?
Oto kilka twardych prawd o recenzjach Google. Niektóre będą dobrze znane, inne będą nowymi wiadomościami. Pomogą one podejść do recenzji Google z mniejszą niepewnością. Przede wszystkim Google wykonuje niewielki nadzór. Google nie dba o to, czy recenzent jest prawdziwym klientem, ani o tym, co stanie się z firmą w wyniku fałszywych recenzji. W przypadku Google recenzje to sposób na gromadzenie informacji o lokalnych firmach i utrzymywanie uwagi osób wyszukujących na lokalnych wynikach wyszukiwania Google, gdy są zasypywani reklamami. Jednokrotne zgłoszenie fałszywej recenzji nie działa. Czasami zadziała wielokrotne oznaczanie jej w ciągu kilku tygodni lub miesięcy. Dlatego komentarze google są niezwykle efektywne. Recenzje zawierające same gwiazdki działają równie dobrze co tekst. Oceny pozostawione przez użytkowników Google, którzy ocenili tylko jedną firmę, są także istotne, ponieważ Google nie może wykryć podejrzanych wzorców zachowań.
Google rzadko filtruje recenzje naruszające zasady i trudno je usunąć ręcznie (jeśli w ogóle można je usunąć). Warto mieć na uwadze, że nie jesteśmy właścicielami i nie możemy kontrolować recenzji swojej firmy w Mapach Google. Google jest ich właścicielem, i Google je kontroluje. Ma to swoje pozytywne strony, bo firma nie musi tak naprawdę nic robić w tym kierunku.