Wszyscy wiemy, że najbardziej znane na rynku marki to te, które mają swoją historię, które mogą pochwalić się długoletnimi recepturami i procesami ich ulepszania. Produkty, które od lat kojarzą nam się z pewnymi elementami ich wizerunku i towarzyszą nam od początku naszego życia. Jednak czasem marka potrzebuje odświeżenia, jakim jest rebranding, zwłaszcza jeśli ta starsza nie przynosi już spodziewanych efektów.
Więcej informacji o rebrandingu
Jak już wspomniano, czasem nawet rozpoznawalny i szanowany key visual trzeba nieco zmienić. Odświeżanie marki, czyli rebranding w pewnych momentach jest po prostu niezbędny, by podtrzymać zainteresowanie. Niektórzy fani pewnych produktów są tak przywiązani do pewnych elementów marki, że niezbyt dobrze przyjmują wiadomości o zmianach oczekując, że będą one dużo gorsze. Jednak przyzwyczajenie się do tych niewielkich zmian zwykle nie trwa zbyt długo, a ostatecznie mogą one proponować lepsze i wygodniejsze rozwiązanie niż to poprzednie. Oczywiście rebranding to nie jest coś, na co można się decydować co kilka miesięcy. Jest to długi i bardzo kosztowny proces, który wymaga analiz i ogromnego nakładu pracy całego sztabu ludzi. Jeśli interesuje nas najlepszy rebranding Warszawa to miasto, w którym znajdziemy wiele firm zajmujących się odświeżaniem marki. W całym tym procesie można zmienić całe logo marki lub tylko niektóre elementy. Im więcej ich zmieniamy, tym droższa jest to inwestycja.
Jeśli więc decydujemy się na cały ten proces, jakim jest rebranding marki, musimy wziąć pod uwagę koszty, jakie są z tym związane. Poza tym właściwie przeprowadzony rebranding, z wieloma analizami marketingowymi, może w znaczący sposób pomóc marce, zwłaszcza gdy musiała się ona zmierzyć wcześniej z jakąś sytuacją kryzysową.